«ولی فقیه» و «ولی عهد»

شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه با هفته نامه فوکوس در آلمان اظهار داشتند بسیاری از مردم در دهات ایران هنوز مرا به اسم ولیعهد میشناسند . ما نمیپرسیم چه کسانی چنین اخبار بی پایه و مضحکی را در اختیار ایشان قرار میدهند ، فقط اضافه میکنیم  که در همان دهات هنوز بسیاری از مردم ایران خامنه ای را ولی فقیه میدانند .

 شاهزاده عزیز ، چه فرقی است بین «ولی عهد»  و «ولی فقیه» ؟ هردو کلمه مصداق اشرافیت و دیکتاتوری دارند . اولی میگوید چون شما از «نژاد» پهلوی هستید پس در نتیجه از دیگرایرانیان برترید و لایق رهبری آنان هستید و کلمه دوم ابراز میدارد چون خامنه ای ارتباط خاصی با خدا دارد و ولی اوست در نتیجه باید رهبر ایرانیان باشد . چرا شما و همتایتان خامنه ای هنوز بر کاربرد این کلمات پوسیده و از کار افتاده اصرار دارید ؟

دوست من ، دوران «ولی عهد» و «ولی فقیه» مدتهاست که در ایران ما سپری شده است . ملت ما دیگر رعیت یا امت نیستند که دنبال ولی عهد و ولی فقیه به راه بیفتند . آینده کشور ما یک حکومت دموکراتیک است  و در آن دموکراسی هیچکس «ولایتی» بر مردم ایران ندارد . ملت ایران نمیپذیرد که چون فردی از اسپرم و نژاد خاصی زاده شده ، و یا از جانب خدا ولایتی گرفته است برتری خاصی بر دیگران دارد و باید رهبر آنان شود . هم به شما و هم به آقای خامنه ای توصیه میکنم این خیالات خام قرون وسطایی را از سر بیرون کنید و در برابر خواست قلبی ملت ایران سر فرود آورید .

برچسب‌ها: , , , , , , , , ,

بیان دیدگاه