کردستان پاره ای از تن ایران است

اخیرا بی بی سی مستندی در مورد کوبانی و کردهای سوریه داشت . در این مستند میشد رزمندگان کرد ایرانی را هم دید که در کنار کردهای سوریه میجنگیدند . وقتی بی بی سی با این گروه صحبت کرد میگفتند امروز آزادی کوبانی ، فردا آزادی کردستان ایران با به قول خودشان کردستان شرقی . این کردهای ایرانی که اکنون در کنار حزب کارگران کردستان و سایر احزاب کمونیست و تروریست  کرد بر علیه داعش میجنگند فردا برای ما ایرانیها مشکلی خواهند شد . اینها اکنون درمدرسه تروریستهای کرد درس استقلال کردستان می آموزند و فردا که به ایران بازگردند هم جنگ دیده اند و هم خواهان استقلال .

تا حد زیادی شبیه ماجرای افغانستان است که آمریکا همه گروههای اسلامی را بر علیه شوروی در آنجا تقویت کرد و از همه جای دنیا مسلمانان افراطی برای جنگ بر علیه شوروی به افغانستان رفتند و پس از سقوط دولت تحت حمایت شوروی در افغانستان این مسلمانان افراطی جنگدیده و تجربه اندوخته به کشورهای خود بازگشتند و موسس گروههای القاعده و داعش و سایر گروههای تروریستی اسلامی شدند .

نگارنده سالهاست که در این زمینه هشدار داده ام . به نظر من بزرگترین و مهیبترین خطری که ایران ما را پس از فروپاشی دیکتاتوری اسلامی تهدید میکند مسئله جدایی طلبی در بخشهایی از ایران خواهد بود . این امر جدید نیست و سابقه تاریخی دارد . هرگاه حکومت مرکزی ضعیف شده استانهای حاشیه ای سعی در جدایی از ایران داشته اند . کردستان ایران سابقه صد ساله ای در طلب استقلال دارد . کردها از زمان اسمعیل آقا سمیتقو در پی استقلال بوده اند و  پس از حمله خارجیان در سال 1320 نیزبا استفاده از فرصت جمهوری کردستان را ایجاد کردند . در سال 57 هم با فروپاشی دولت مقتدر مرکزی دوباره برای استقلال تلاش کردند . اکنون نیز منتظر فرصت دیگری هستند که به زودی با فروپاشی دیکتاتوری اسلامی در ایران ایجاد خواهد شد . یادمان نرود اضافه بر ایران تجربه کشورهای دیگر هم مقابلمان است . پس از فروپاشی دولت مقتدر شوروی همه استانهای حاشیه ای آن دولت جدا شدند و تبدیل به کشورهای مستقل شدند . پس از سقوط حزب کمونیست یوگسلاوی نیز این کشور چند پاره شد . پس در این مورد که پس از سقوط جمهوری اسلامی استانهای حاشیه ای بر طبل استقلال خواهند کوبید شکی نیست و از هم اکنون باید برای آن روز آماده شد .

در زیر پرچم بزرگترین حزب استقلال طلب کردستان در ترکیه و سوریه را مشاهده میکنید . رزمندگان کرد ایرانی اغلب برای این حزب میجنگند :

 

kurdistan

 

برچسب‌ها: , , ,

3 پاسخ to “کردستان پاره ای از تن ایران است”

  1. قاضی Says:

    کردها نمی توانند بدون رضایت همه ایرانی ها مستقل بشوند و بخشی از ایران را جدا کنند چون به فرض که این کار انجام بشود آنها باید باز با ایرانی ها به عنوان همسایه زندگی کنند و نمی توانند تا ابد با آنها در حال جنگ باشند. کردها فقط و فقط با حمایت قدرتهای استعماری بزرگ ممکن است بتوانند از ایران جدا بشوند. در غیر این صورت قادر به هیچ کاری نخواهند بود.

  2. Naser Sadighzadeh Says:

    فرض محال فکرکنیم که جنگجویان فعلی کرد ایرانی در کوبانی فردا دم از استقلال بزنند آیا میتوانند بدون نفت جنوب ایران و غلات آذرآپادگان و کمکهای مالی تهران حتی 6 شش ماه به زندگی مستقل خود ادامه بدهند!!!؟؟؟ترانه های آزادیخواهی و استقلال طلبی از دهان گرم بی تجربه ی عده ای جوان و پیر نادان و بی خبر از دنیا زده میشود که اگربا مسایل ذکر شده مواجه بشونند به سر خود زده و گریه خواهند کرد بنابراین از تجزیه ی دراز مدت ایران خبری نیست اگر هم باشد موقتی و زود گذر خواهد بود!

  3. ناشناس Says:

    این آرزو را به گور خواهند برد

بیان دیدگاه